Hartia räjähtää

Hartia räjähtää

ViestiKirjoittaja mareena » 22 Elo 2016, 14:32

Minulla on ollut yli puoli vuotta uusi hankala kipu ja vaiva yläselässä. En voi käydä kävelemässä yms...Tai kävelemään jos lähden noin kilometrin matkan jälkeen oikeaan hartiaan tai likemmäs rankaa tulee kipupiste, joka estää kävelemästä. Kipu tuntuu siltä, että piste on ruuvi, jota joku vääntää javääntää, että ympärillä oleva alue, repeää. Makuullaan kipua ei tunnu, ainostaan nukkuessa käsi puutuu välillä ihan tunnottomaksi kun olen unissani vienyt käden pään päälle. Käteen tulee kolmeen sormeenajoittain hermosärkyä, pikkusormesta-keskisormeeen. Alaselkähän minulta on luudutettu ja jäykistetty 8 vuotta sitten ja vaivaa edeleen, etten jaksa seisoa paikallaan ja istua kovalla. Nyt keskiselkä ei jaksa kannatella olenkaan ja uutena tämä oikean käden vaiva. Olen ihan "rikki", kun olin jo jotenkin elämässä kiinni vaikka selkävaivasi päivittäin, mutta pystyin liikkumaan, juoksemaan yms.. Nyt en voi tehdä mitään. En jaksa edes ruokaa laittaa, kun selkä väsyy. Siis silti laitan ruokaa, mutta makuullaan käyn aina väliltä. Oikean hartian lihas on mennyt tämän kvun myötä ihan kramppiin tai karampaa helposti. Olen vielä nuori ja elämäni on todella haastavaa selkäni vuoksi, en voi leipoa, kutoa, piirtää, maalata, siivota, kerätä marjoja jne... Ai niin ja vakuutus yhtiön mielestä minulla on jotain tuntoeroja käsissä ja selässä kipuilua, mutta sana muodot niin, että kun lukee, niin olen melkeimpä terve :|
mareena

Re: Hartia räjähtää

ViestiKirjoittaja mareena » 22 Elo 2016, 18:36

Itse kysymys jäi :D , Onko kellään aavistustakaan mikä kivun aiheuttaa. Onko vastaavaa kipukokemusta. Hermoratatuykimus tehtiin, se oli ok eli hermot kunnossa. Silti itsellä aavistus, että hermo siellä puristuksissa on, mutta lie vielä kunnossa kun hermoratatutkimus ok.
mareena

ViestiKirjoittaja Kipuava » 22 Elo 2016, 23:01

Hei mareena,

Kuulostaa kovin tutulle vaivasi. Itselläni on kaularanka kertaalleen leikattu ja uusia ongelmia kaularangassa sekä uusi leikkauskin on tulossa kun sen aika koittaa. Minulla on vaikeasti ahtautunut juurikanava ja kunhan "luupiikki" kasvaa liikaa, niin taas leikataan. Lannerangassani on myös omat ongelmat ja kirralle olen menossa 1.9. tuomiota kuulemaan.

Minulle tuli aivan vastaavanlaisia ongelmia viime su kun tuli edellisenä päivänä tehtyä liikaa ja vieläpä aivan väärässä asennossa :oops: Niska kipeytyi kovasti vasemmalta puolelta ja vasen käsi meni tunnottomaksi (ihan totaalisesti) olkapäästä kyynärtaipeeseen. Varsinkin kun selälteen makasin ja normaaliin tapaani laitoin kädet taakse tyynyn alle. Tässä on nyt oikeastaan kaksi mahdollisuutta. Joko minulla vain meni niska aivan juntturaan ja aiheutti nuo oireet tai sitten oireet on lähtöisin kaularangan ongelmistani. Itse toivon kovasti ensimmäistä vaihtoehtoa, vaikka tiedänkin myös toisen vaihtoehdon olevan hyvin mahdollinen.

Onko mareena kaularankaasi koskaan magneetilla kuvattu? Jos oireet jatkuu ja varsinkin noita puutumiset sormiin jatkuu, niin voisi olla aika aiheellista.

Toivottavasti saat kivut kuriin ja pääset taas liikkeelle. Tiedän hyvin itsekkin miten tärkeää liike meille rankavaivaisille on, emmekä makaamaan halua jäädä.
Kipuava

ViestiKirjoittaja mareena » 23 Elo 2016, 21:47

En tiedä onko kaularankaa kuvattu. Ei tosiaan päivääkään ettei tätä puristuskipua olisi ja jatkunut yli puolivuotta. Eilen tuli lisäksi vielä häntäluu kipeäksi ja en ole mihinkään sitä nyt loukannut. Alkaa jo huumorintaju loppumaan, ku paikka toisensa jälkeen prakaa. Selkä on käytännössä häntäluusta niskaan kipeä ja kaikki lihakset ihan juntturassa, puutuvat tai kipuilevat,ettei jaksa kannatella. Omat keinot ovat täysisn loppuneet. Niin unohtui mainita se myös, että tämä uusi hartian/yläselän puristuskipu tuli, kun minut määrättiin fysioterapiaan ja sanottiin, että rankaan pitää saada liikkuvuutta. Yläranka on suora lauta sivusta katsottuna, mutta mutkia senkin edestä takaa katsottuna.
mareena

ViestiKirjoittaja Kipuava » 23 Elo 2016, 22:27

Huh, huh! Ei kyllä hyvältä vaikuta tilanteesi mareena! Kyllä sinun on pikaisesti lekuriin mentävä, vaikka päivystyksen kautta. Ei kenenkään pää kestä kipua/epätietoisuutta loputtomasti. Lekuriin mars ja vaadit tutkimuksiin sekä lääkkeet kuntoon!

Toivon sinulle paljon jaksamista ja voimia sairautesi kanssa. Kyllä me jaksamme vaikka lääkärit ei aina heti meitä ymmärrä!
Kipuava

Paluu Niska ja hartiaseutu