Noidannuoli?

Noidannuoli?

ViestiKirjoittaja vruuska4 » 29 Elo 2017, 21:51

Hei,
minulla vaihdettiin 8 kuukautta sitten oikean jalkan polvinivel oikaisten samalla längeksi vääntynyt säärikulma reisiluuhun nähden. Aikaisemmin terve selkäni on noin kuukausi sitten alkanut kipuilemaan erityisesti kierron yhteydessä. Kipu on aika voimakas estäen joksikin aikaa esim. kävelyn ja paikallistuu alaselän alueelle - sivusuunnassa ehkä hieman leikatun jalan puolelle. Olen "vahingossa" keksinyt, että selkäkipu häviää kokonaan muutamassa sekunnissa käyttämällä ylävartalo muutaman sekunnin ajan 90-asteen kulmassa eteenpäin. Ennen tämän taikatempun keksimistä kivun vaimeneminen kesti jopa 10 minuuttia. Noidannuolimainen ja nimenomaan kiertoliikkeeseen liittyvä kipu ei säteile alemmas tai ylemmäs eikä estä normaalia kävelyä, istumista tai nukkumista. Mistähän tässä voisi olla kyse? Ja millähän siitä voisi päästä eroon? Kiitos etukäteen neuvoista tai kokemuksista.
vruuska4

Re: Noidannuoli?

ViestiKirjoittaja parkor66 » 06 Syys 2017, 18:19

Onkohan Sinulla alkavaa selkäydinkanavan ahtaumaa, kun kipu hellittää juuri eteenpäin taivutuksessa. Vaiva on aika yleinen ikääntymisen seurauksena eikä sitä tarvitse pelästyä. Jumppaliikkeet kannattaa huomioida eli ei taivuttele selkää kovin taaksepäin. Toivottavasti voit jo paremmin. minulla on tuota vaivaa ja ikääkin joten esim nukkumaan mennessä huomaan etä on parempi maata kyljellä. Selkälihasten vahvistaminen on tärkeää, leikkauksia ei enää suositella...
parkor66

Paluu Alaselän ongelmat